Sunday, 3 February 2013

Dipinjamkan Rindu...



Kadang cinta tidak diminta.. tetapi ia, datang juga....

Bertapa aku benci mendengar perkataan itu... hakikatnya lagi benci untuk aku terima... ia, datang pergi sesukanya... hati mudah berbolak balik bukan? mana kita untuk menolak.. mahupun mengolah sesuka hati kita...

Muka surat pertama kisah cherita kita,..
semua indah kelaka, tersusun bagai kamu tujuan aku hidup didunia..tetapi hampa, semua separuh jalan sahaja..
tutup buku cherita, tutup hati serapat-rapatnya...
aku tahu, aku tidak akan kuat jika terus terluka,..

Realitinya dunia,.. akan sangat³ membuka mata, memperdengarkn telinga tentang bertapa semua adalah atas gerak`Nya..
kadang aku bahagia hidup seadanya, kadang juga satan mengimbau lampau agar aku meratap akan kehilangannye..
bertapa satan mahu mengoda..



medan makan Teluk Cempedak Pahang



2/2/13 Teluk Cempedak, 6pm...
jauh sekali merenung penghujung laut, subhanAllah, besar kuasaNYa, seketika kemudian aku mula leka.. berkhayal, kedengaran bunyi ombak.. sedak kepala aku lalai mengimbau masa aku dgn sidia, xbole langsung tgk ombak laut, bersinar mate dia dgn lari2 anak ke gigi air... si dia akan terkinja-kinja dlm air, kemudian mula mencari aku yg konon hilang dari pandangannya, jari kemetotnya selalu mengamit, memanggil aku berkongsi imej memori kami bersama... jadi pasir pantai, bunyi laut sgt sinonim dgn si dia..







hari ini aku dipinjamkan rasa rindu, bukan sama sekali untuk meratap si dia, jelasnya mengajar aku menghargai semasa aku masih `ada`..  jadi hati, berbahagialah dari luka, hari ini xakan manis jika besok aku aku mampu ubah segalanya..





No comments:

Post a Comment