Sunday 3 February 2013

Rindu Hati, bawa kakiku kesini...

Bersenyum memikirkan,.. 
aku,Ibarat org  yang hampir hilang akal... setiap keputusan yang aku buat, sudah tidak lagi rasional jika difikirkan semula...

Rindu Hati...
UIA kuantan 2/2/13, hari ini.. rindu hati bawa kaki ku kesini.. menemani burhan menghantar isterinya ke UIA kampus kuantan,.. tiada sebab kukuh pon bagi aku mengikut pelawaan burhan,.. tapi.. UIA,..disini, aku ade hajat yg tidak tercapai..
perancangan yg dirancang,.. rezeki, jodoh aku tidak terizinkan...

Sedikit Buatmu...
kotak Tomei dan paper bag Fossil tu, tak sepatunya masih berada dalam laci meja ku lagi,..bertahun yang lepas semua bungkusan itu sepatunya sudah bertukar tgn,..
    
aku,pada masa itu samada melutut atau keras terkedu-kedu menunggu jawapan bagi skirp hati yang aku lafaz tuju terhadap dia..
tetapi,10 tahun yang aku tunggu, yang terbuku, konon semua dalam genggamanku xberjalan seperti percaturanku,


hari ini...
aku datang juga,sebagai memenuhi janji diri aku..walau lewat bertahun lalu,.. sekurang-kurangnya aku tidak mungkir pada diriku, rindu hati, tuhan sahaja yg tahu,..

meninjau sekeliling kawasan kampus, seperti membayangkan si dia, Padang Jarak yg diceritakn padaku, anjing liar yg selalu mengganggu, bayang2 si dia aku dapat rasakan disitu..
lirik mata serta senyum manis selalu mengganggu khayalku...

alhmdulillah, aku masih mampu untuk terus, kerana 
"Sebaik-baik perancangan adalah dari NYa"...
sebak hatiku kini xlagi berlagu,. aku redha, aku terima..


hey..rahsia tuhan, bukan hak aku untuk tahu semua itu.. :)




berkali2 menghulur keluar kamera dari kereta yg bergerak
opis pengarah kampus,

No comments:

Post a Comment