Sunday 17 March 2013





Jalan jalanan...



Street foto, selain dari sekali terlibat secara langsung ketika berkursus bersama Amri Ginang anjuran kementerian.. genre street foto ni mg asing bagi aku.. mungkin tiada minat atau berkarya didalam kesibukan org ramai buat ku tidak selesa,.. dan lebih2 lagi.. jenayah yg berada dimana sahaja memaksa aku berwaspada dan menyorok kamera.. terhad disitu.. :)

tapi.. hari minggu lepas lain pula ceritanya, mungkin sebab ramai bestie bersama.. and musa boi held a 50mm street outing.. kami kawan2 jer. berlima,, si usop, nisa, musa boi dan bad boi..
ke pasar malam secara poyo mengendong kamera.. 
(mengendong kamera dikhalayak ramai tanpa tujuan adalah poyo)

penyudahnye,.. gambo diambil beberape ketoi jer.. sebab tangan dah pegang pastik bag, mulot mengunyah, dan perot bad dan musa dah membuatkan texture dibaju mereka menjadi 3D.. comey u..(jgn sentuh nanti baby tendang-tendang) :P



di atas antara muka-muka yang mempoyokan suasana outing Pasarmalam kami.. aku seperti biasa not inda picture, dan jelas menunjukan aku kurang poyonye.. sebab tiada bukti bergambar mengatakan aku poyo.. 



sekilas lalu dalam mencari-cari, rezeki itu halal pada titik peluh mencarinya

dalam pelbagai permasaalahan atau pekara ada kunci bagi setiapnya.
cuma bagaimana bijak kita memilih serta menyesuaikan nya..
tetapi jika bertemu jalan buntu
kembali kepada `Pembuat kunci kita` 

tangan yang bakal  di soal bagi setiap amal-duniaku
(tgn juga sinonim dgn masyarakat malaysia, we believe in the power of the hand, adakah secara kebetulan ia berhubung rapat ngn kepecayaan segelintir agama budaya di malaysia.. hihihi.. humor bukan berniat menghina. cuma renungan sarkastik.. )






p/s: pengunaan karya foto saya dibenarkan tanpa niat membuat keuntungan atau jalan mudah dlm membuat assignment, bayar saya di akhirat and all credits goes to Allah.. :)




No comments:

Post a Comment