Tuesday 26 March 2013

Mem`burung`

sekali lagi dalam masa terdekat bulan ini... satu lagi genre baru yang aku rase sejak tangan mula melepaskan jendela kamera..
aku, tanpa sebarang latar belakang fotografi, mula memiliki kamera sendiri ketika umur 20an ku, mmg sukar bagi aku menerima pendedahan atau ber`eksperimen` mengenainya

org kata, mencari ilmu, biar berguru..
option ke kelas berbayar. bukanlah kemampuan bagi kocek kecilku ini.. alhamdulillah.. aku dikelilingi org2 yang berilmu serta tidak lokek mahu berkongsi

Lewat petang minggu lepas dipelawa  Pa`man.. Aman pic, Edzwan dan Pian mengikut ekspedisi mem`burung` beliau..

Birding..
destinasi dituju kali ini adalah Frasser Hill, bagi yg tahu.. kawasan tanah tinggi ini sangat femes dgn habitat serta kehadiran burung berhijrah singgah ke kawasan tersebut.

aku yang tanpa pengalaman dlm genre ini pada mulanya teruja mahu mengikut. niat hati bukanlah untuk merakam gambar burung2 berkualiti. kesana hanya berniat untuk mempelajari tips2 bagi genre ini serta mengenali spesis burung yang ada disitu..

setibanya disana.. hihih terkial2. sbb xtahu ape yg aku patut rakam, teknik serta skill yang sepatutnya..

hihih.. nk cerita panjang pun xboleh.. sbb xtahu sgt pasal burung ni.. so.. dibawah.. antara spesis2 burung yg boleh didapati disana..





alhamdulillah dan berterima kasih kepada Pa`man Aman Pix kerana sudi mempelawa dan bagi pelbagai tips..



1 comment:

  1. chestnut-capped laughingthrush tu, comel mata dia. i loike.

    ReplyDelete