Wednesday 5 June 2013

Merajuk

Kalau semalam itu aku merajuk.. ia bertahan beberapa jam sahaja.. xperlu pujuk, biasa sudah aku pujuk sendiri.. senyum.. lagi dan lagi.. 

Alhmdulilah..sbb aku xhidup sendiri.. dikelilingku ada yang sudi berkongsi. luka, pasti semua merasa. pedih.. toksah cerita.. Tuhan tu adil dia bagi rasa kat kita, bukan suh kita ratap derita.. suh kite belajar tahu kira.. kafarah itu atas dosa.. ha. masih mau bersedih? seksa diri? hukum org lain? 

pasti bukan aku.. jika semalam itu bemerah mata.. hari ini sinar bak komik manga, ketawa, lagi dan lagi... xlupa diri, meskin itu pada yang xpunya hati.. aku jelas bukan kaya, xberharta, dan xjuga bekerjaya. tapi hey.. tuhan campakan bahagia..:) itu berkat nikmat dari'Nya' ye..

sedih itu datang dari hati, bukan pinta.. dtg juga.. tapi.. jgn lah selamanya untuk meratap.. ingt yer.. jika kita bersedih.. itu tanda kufur akan nikmat Nya yang lain.. jatuh dosa nanti, org lain xberhak untuk kene tempias sedihmu itu.. kasihan mereka dan kasihankan diri sendiri juga..


jika bersedih.. pasti rasa sendiri. 
cuba pilih gembira, anda langsung sedekahkn ceria pada semua.. :)


No comments:

Post a Comment