Friday 31 May 2013

tersenyum... itu sahaja reaksi aku apabila berita itu dikhabarkn kepada aku.. sedang dalam hati rasa sgt terguris, luka sakit berparut kini... banyak sekali kata yang aku xmampu ungkapkan pada masa itu.. jerit xlagi mampu.

Angan bagai kaca yang jatuh.. tangan sejuk lagi berpeluh dek kerana jantung yg kencang bergedup.. tapi.. masih lagi senyum ..

saat kamu minta jelas, minta keras, aku hanya mampu suruh kamu 'pergi'.. pilih bahagia,. pilih jalan redha keluarga.. sedang hati ini bukan itu pintanya...

kini..
jika didatangi, aku biasa menepis, atau menolak ke tepi, ada yg terlekat dihati juga seperti bermain tarik tali.. aku dgn hati yang hampir tuli, tak mahu lagi terus keliru. sakit sekalipun.. bukan nya ko tahu.. aku sendiri yang lalu..

berkali-kali aku minta maaf sekalipun.. bukan kamu tahu, bukan peduli kamu, aku seperti biasa.. terhegeh2 dibayangi silam aku..
sbb sakit hati kamu.. buat aku terus dibelengu.. dosa silam terus jadi hantu..

pasti sekali bnyak hati terluka sebab aku.. ternyata karma aku belum lagi setimpal.. 

jadi,
menolak kamu.. itu bukan kata hatiku, jelas refleks dari laku kamu.. dari dosa silam lepasku... 






No comments:

Post a Comment