Sunday 14 April 2013

Rumah, syurga pada yang mahu.

Apiz chikaloo 001#

Meet my nephew..
anak buah pertama dalam keluarga kami,hapiz.. perasaan pertama kali nk dapat anak buah.. mg ler sgt excited.. yele.. nk terima org baru kn.. dari kecil mg lah comelnya..yele. tuhan jadikn.. mst ler comel kn.. ha.. bertahun kemudian.. dia dah semakin besar.. pandai berceloteh.. 
aku.. pakcik saudaranye tidak dipangil dgn gelaran pangkat.. (paklong, pakngah bagai.)even mak aku yang sepatotnya di panggil `nenek` pon dipanggilanya `emak`.. oke.. kongsi mak aku dgn anak buah aku sorg ni..

"Udi udie udiee"...
ha.. pangil nama mg perlu bertubi2, itulah dia.. mahu perhatian sepenuhnya bila bermula bicara.. xpernah takut dgn aku.. walau aku selalu membuli nya.. ha.. 

kalau dirumah akan tiba2 terdengar jeritan.. "udie gile, haa".. selesai aku mengigit tgn die.. geram,budak gempal ni suke menganggu aku.. dia akan pergi mencari sesiapa sahaja untuk mengadu yang pakcik dia sorg nie gila,
kalo mengadu sama atok, akan tersenyum jer..
kalo mengadu sama nenek, nenek bagi gula2, divert dari aduan asal dia,.. tetapi...
seminit kemudian dia datang kembali, hihihi,  dari awal tadi tahu dah.. dia akan datang balik... dia mg selalu teman aku, selalu menyebok, selalu merengek mengadu dkt pakcik dia yang sorang ni..


sebelumnya.. dia berbaju dan seluar jeans itu bawah paras lutut..
aku memanggil si apiz nie sambil mengendong kamera, aku panggil dia ke ruang tamu.. 
"ha, udie nie..." keluh dia seakan tahu aku bakal membulinya kali ini, tapi dia masih ikot... :)



eh eh eh.. cite xabis lagi yer.. sambong jabgi








1 comment:

  1. hey
    i'm waiting d continuation
    udi, udi, udiii <-- its cute lol

    ReplyDelete