Sunday 6 May 2012

Bila Cinta tidak lagi dinilai

malas mahu kemana-mana.. plan nye, nk bertemankn Ipad dan infinity bladeII dan mahu sengal dlm bilik sepanjang hari minggu lepas.. tapi, aku plan jer oke.. xmenjadi pon, sekejab jer dah rase rimas duduk dlm bilik tu.. kuar pegi opis ( opis is 5 minit away jer) konon2 nk buat kerja..sekejab jer.. perot lapooo.. xbole koje.. hihih .. tututan perot mg kuat.. so aku pon tepon abam bad yg kebetulan di sisni,..

MAKAN JER
... ke pekan tg malim,.. nk makan aje, demi memenuhkn perot yg makin membelon nie.. hihih mkn mkn,.. sambil2 tu diusik si bad..`jom pergi cari barang`.. hihihih paham dah.. mg `cari barang` tu.. bukan lah dekat2 punye barang.. ke kolumpor ler jawapnye. hihi.. dalam kepala otak aku ni dok pk lens NIKOR 50MM 1.2 di opis yg adapter mungkin ade dijual kt sane.. so.. its ON.. 


PLAZA PUDU
hihih.. demi mencari barang rare kami, dua saje destinasi yg kami tuju Timesquare n plaza pudu.. hihi cini ade kedai camera yg oke.. xsemahal di low yat (peniaga di LY sgt cekap bermain dgn razor blade)..hihihi misi aku berjaya.. adapter yg hanya kepingan besi buruk dijual dengan rege 120RM.. mengebil bibir aku "barang kamera mahal".. hihi setiap kali aku berbelanja gadget aku tu.. tp sakan nye.. xpernah hilang lagi.. kemaruk bergadget untuk penuhkn citarasa foto aku...



TIMESQUARE
si bad..ke sini, hihi misi dia lain pula.. dlm hati yg bebekalkn focal 135mmL dan 100mmL... hihi..terachun dek penangan macro 100mm F2.8L die terus aje beli.. tersengih jer die.. its bargain offer he had.. aku.. hihihi bole senyum aje.. sbb paham bila terkena rachun.. mg pakat membeli aje ler.. cume jgn risau.. walau beribu belanja.. pandai rolling balik, sekejab balik modal.. 
xsempat nk amek gmbo lens tu.. nnti yer..


BILA CINTA TIDAK LAGI DINILAI..
hihi. tajuk letop bagai nk nulis novel kn.. alih2 pasal kamera jer.. kikiki, ni sebab nye body canon lens nikon, among well-known brand in camera industry.. hihih,body canon ni dah lame aku pakai.. cuma nye bebaru ni.. cinta si lens nikon yg bebilah sembilan dan bukaan aperture nya sebesar 1.2.. hihihi.. aiya.. u cant imgine how bright it is.. :P so u can skip ur speedlite skip ur high ISO..

lebih kerja, tapi puas.. sbb lens ni fully manual.. 




KEBETULAN
si cykin soo, (my all time fav photographer) yg baru balik dari koje join kami..
hihihi.. as usual.. die mg selalu jadi mangsa buli aku.. ha.kali ni aku kamera dan beroptik lain `bangsa` yg belum lagi dicubo.. menge`test` toy aku..:P
NI.. sempat cap few pic.. ditepi bangunan sementara menuju ke pakir kereta,
hasilnya layan bawah nie..

its wide open on F1.2, this lens produced nice skin tone   


cykin soo, a photographer cum talent.. hihihi...


1 comment:

  1. Cykin Soo...4 yrs ago..she is my roomate at PUO..kirim salam rindu padanyer

    ReplyDelete