Wednesday 10 July 2013

Jari dan kaca yang digengam..


kamu terluka dan biar org sekeliling kamu merasa serpihan pedih nya.. ya. aku terkadang melakukan pekara itu tanpa sedar.. kini bila tempias itu datang dari yg lain.. baru tahu berapa aku salah dalam reaksi aku selama ini, sakit bila diperlakukan sedemikian... org lain memang tidak sepatutnya menerima tempias emosi atau amarah aku selama ini..

Berbalik kepada konsep, menghapus dosa dgn dugaan yang aku terima. kafarah itu selalu jadi pekara yg akan menenangkan aku.. dosa silam itu pasti akan dirujuk kapada perkara mendatang.. jadi. diuji lagi, sakit melatah itu kadang tidak tertahan.. bersembur lagi hati kecil mengherdik pekara yg buat aku tidak setuju.. tapi dengan dosa yang banyak ini.. pasti aku akan diduga lagi.. dan lagi..

Besok, desir berita seperti tidak akan menyenangkan hati, aku tahu.. keras hati aku rapuh dimalam hari... selalu aku akan cuba memenuhi setiap mereka dan setiap sisi.. kadang cela itu buat aku terlepas pandang, dan atas segala geraknya buat aku terlepas pekara sempurna.. tapi hati.. aku cuba penuhkan semua..

aku jarang sekali pilih jalan sengketa,aku pilih berdiam diri atau berlalu pergi. tapi rayu jangan tolak aku sejauh hati,risau akal bukan lagi jadi pertimbangan.. risau hati memberontak balas pekara keji.. kamu dan aku juga punya hati, minta jaga minta pelihara sebaiknya walau bukan satu...


pesanan syg itu buat aku terus merasa dengup jantung kuriaan ilahi, 
terimakasih setiap kali cuba untuk menenangkan hati ini.. :)



1 comment: