Tuesday 31 July 2012

Sebalang Kebahagian

Sejak dari kecil.. 
Hidup serba kekurangan, Ramadhan adalah bulan yg penuh rahmat bagi kami. sbb pada bulan ni.. rezeki kami melimpah ruah.. alhamdulillah.. bnyak tangan yg menghulur.. selain baju pakai xkurang juga wang ringgit,.. rezeki kami datang dari pelbagi sumer yg tidak dijangka pon.. jadi persiapan Syawal ketika kecil dahulu tidak mewah.. tapi alhamdulillah sempurna..


Sedikit Dewasa kini,
Ramadhan, bulan yg paling aku nantikan.. jauh lebih bermakna dari syawal..
yele dah beso kan.. xgadoh nk raye sgt.. cumer bulan pose ni.. kne `mencari` lebih.. sbb nk menghulur pada yang patut.. pada aku.. xpayah berbaju serba baru pon xpe..  asal ade muka2 ceria yg bebahagia bile keperluan ber`Syawal` dapat dipenuhi..


Cukup Bagi Aku
aku, kalo beraya nie..bahagia aku cukup sekadar sebalang biskut kegemaran aku, dia tahu kegilaan aku..die tahu ape yg buat aku bahagia.. xpernah miss semenjak dia ada.. bermula dgn hangit, hingga sekarang..`famous amos` bukan lawan air tgn dia.. 


raya 2011, dah xde lagi biskut aku.. lepas ni pon.. dah tentu xde jugak.. Syawal dah tentu xsehepi dulu lagi.. syukur aku masih ada Ramadhan yg mengubati..




Dia janjikan sebalang choc chip biskot... 
mg setiap tahun hanya itu yg aku mahu, tapi kini,. 
janji tingal janji..



No comments:

Post a Comment